The AR Elements app is aimed at teaching the periodic table, its elements, and the basic molecules that are created from them, using AR technology. It is primarily aimed at 2nd and 3rd year students of junior high school, but can be used by anyone who wants to learn about the elements of the periodic table. Within the application the user can navigate through the various chapters of the theory. By scanning the app’s logo with the camera, the user sees in the AR environment 3D models and information, both spoken and written, about the elements or molecules of the corresponding chapter. There is the possibility, also by scanning the logo, to display a 3D model of the periodic table from which the user can select any element they wish and see information about it. The application also has a knowledge assessment part with questions in an AR environment, in which the user, having printed the necessary cards from the forms available, is invited to answer the questions by scanning the correct card with the camera.
The current project has been developed by Veniaminidis Christos as part of his dissertation at the Computer Science Department of International Hellenic University under the supervision of Assistant Prof. Kazanidis Ioannis.
Visit the App Web Page and download the Android App and the educational content
Η εφαρμογή AR Elements έχει στόχο την εκμάθηση του περιοδικού πίνακα, των στοιχείων του, καθώς και των βασικών μορίων που δημιουργούνται από αυτά, κάνοντας χρήση της τεχνολογίας AR. Απευθύνεται κυρίως σε μαθητές Β και Γ γυμνασίου, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε επιθυμεί να μάθει για τα στοιχεία του περιοδικού πίνακα. Μέσα στην εφαρμογή ο χρήστης μπορεί να πλοηγηθεί στα διάφορα κεφάλαια της θεωρίας. Σαρώνοντας με την κάμερα το λογότυπο της εφαρμογής, ο χρήστης βλέπει στο AR περιβάλλον 3D μοντέλα και πληροφορίες, φωνητικές αλλά και γραπτές, για τα στοιχεία ή μόρια του αντίστοιχου κεφαλαίου. Υπάρχει η δυνατότητα, επίσης σαρώνοντας το λογότυπο, να εμφανιστεί 3D μοντέλο του περιοδικού πίνακα από το οποίο μπορεί ο χρήστης να επιλέξει όποιο στοιχείο επιθυμεί και να δει πληροφορίες για αυτό. Η εφαρμογή διαθέτει και κομμάτι αξιολόγησης γνώσεων με ερωτήσεις σε περιβάλλον AR, στο οποίο ο χρήστης, έχοντας εκτυπώσει τα απαραίτητα καρτελάκια από τα έντυπα που διατίθενται, καλείται να απαντήσει στις ερωτήσεις σαρώνοντας με την κάμερα το σωστό καρτελάκι.
Η παρούσα εργασία έγινε στα πλαίσια της πτυχιακής διατριβή του Βενιαμινίδη Χρήστου στο Τμήμα Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος υπό την επίβλεψη του Επίκουρου Καθηγητή Καζανίδη Ιωάννη.